Óvodapedagógiai Nyári
Egyetem 2024
Óvodapedagógiai Napok - Tehetség Kreativitás Innováció
A továbbképzés célja:
A résztvevők mélyítsék el és bővítsék meglévő ismereteiket az alábbi területeken:
•
A tehetséges gyermek - a kutatások legfrissebb elméleti és gyakorlati eredményei.
•
A kreativitás - az alkotó gyermek - fejlesztési lehetőségeinek felismerése. Az alkotó pe-
dagógus szerepe.
•
A gyakorlatban alkalmazható ismeretek, tapasztalatok a tehetségek felismerése terén,
valamint az alkalmazható helyes módszerek a tehetségek kibontakoztatására.
•
Korszerű szemléletváltás a tehetséggondozásban.
A továbbképzése végére elért tartalmi követelmények:
•
A résztvevők ismerjék a tehetséges gyermek nevelése terén a kutatások legfrissebb el-
méleti és gyakorlati eredményeit.
•
Ismerjék a kreativitás fogalmát és az óvodáskorú gyermek fejlesztési lehetőségeit, s ab-
ban az alkotó pedagógus szerepét.
•
Ismerjék a gyakorlatban is alkalmazható tapasztalatokat a tehetségek felismerése te-
rén, valamint a helyes módszereket a tehetségek kibontakoztatására.
•
Legyen képes korszerű szemléletváltásra a tehetségek felismerése és gondozása te-
rén.
Az ellenőrzés módja
A
továbbképzés
végén
a
résztvevőknek
előre
elkészített
kérdőívet
kell
kitöltenie.
A
kérdőív
3
ki
-
fej
tő jellegű kérdést tartalmaz az elhangzott előadások tartalmából.
1. A tehetséges gyermek felismerésének legfontosabb jellemzői. (A kérdésre adott válasz ab-
ban az esetben fogadható le, amennyiben a résztvevő 3 konkrét, jellemző tulajdonságot felso-
rol.)
2. Milyen módszereket alkalmaz gyakorlati munkája során, melynek eredményeként a tehetsé-
ges gyermek fejleszését, tehetségének kibontakoztatását elérheti. (A kérdésre adott válasz ab-
ban az esetben fogadható el, ha a résztvevő a tehetséges gyermekek nevelésében alkalma-
zott módszerek közül legalább 3 módszert leír.)
3. Írjon le egy konkrét esetet saját munkája során, melynél az átlagostól eltérő kreativitású
gyermek felismerésre kerül, s fejlesztése során milyen módszereket alkalmazott, illetve a
továbbképzés eredményeit felhasználva, milyen módszereket alkalmaz a jövőben, ha e konkrét
esettel ismételten találkozna. (Bármely az előzőekre épülő megoldás elfogadható.)
A záró ellenőrzés akkor fogadható el teljesítettnek, amennyiben a 3 kérdésből 2 kérdésre adott
válasz helyes (66%).
Nyári Egyetem
Összefoglaló:
1. A résztvevők megismerik a tehetséges gyermek ne-
velése terén a kutatások legfrissebb elméleti és gya-
korlati eredményeit.
2. Megismerik a kreativitás fogalmát és az óvodáskorú
gyermek fejlesztési lehetőségeit, s abban az alkotó pe-
dagógus szerepét.
3. A továbbképzés során a gyakorlatban is alkalmazha-
tó ismereteket, tapasztalatokat szereznek a tehetségek
felismerése terén, valamint alkalmazható helyes mód-
szereket a tehetségek kibontakoztatására. Korszerű
szemléletváltás a tehetséggondozásban.
4. Ellenőrzés: A továbbképzés végén a résztvevők zá-
ró kérdőívet töltenek ki, melynek megoldására 1 óra áll
rendelkezésre.
A továbbképzést befejezett és a tanústvány kiadható,
ha
- a résztvevő a részvételi díjat befizette,
- a záró dolgozatot a megfelelő 66%-os teljesítménnyel
elkészítette,
- a továbbképzés 30 órájából 27 órán igazoltan részt
vett.
Létesítést igazoló hatályos okirat:
Pk.60.090/1990 (Kecskeméti Törvényszék)
Akkreditációs engedély szám: 170/10/2022,
Nyilvántartási szám: 03-0081-04.
NSZFH nyilvántartásba vételi szám (új):
E-000295/2014